אוהבים בשר אבל עליתם במשקל? אולי דיאטת פליאו היא בשבילכם?

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

אחרי החגים כבר כאן, וחלקנו עדיין נשארים בבית בעקבות הסגר וההגבלות השונות שנקבעו לאור ההתפרצות המחודשת של מגפת הקורונה. ישנם גם כאלה העובדים מהבית, ומגירת החטיפים קרובה מתמיד. הוסיפו לנוסחה גם חוסר בפעילות ספורטיבית כי מכוני הכושר סגורים, וקיבלתם עלייה במשקל שקיימת כמעט בקרב כל האוכלוסייה. 

בעיית ההשמנה וסוגיית הדיאטות לא חדשה, והייתה פופולארית עוד לפני עידן הקורונה. דיאטות בסגנון 8/16, דיאטת גלוטן, שילוב של ספורט מאומץ ובניית תפריט וייעוץ אישי בנוגע לתזונה הפכו להיות מבוקשים הן באופן פרטי, והן דרך שירותי קופת החולים. 

מהי דיאטת פליאו?

אחת מהדיאטות שזוכות לביקוש ולהתעניינות היא דיאטת הפליאו. רובכם אולי לא יודעים על מדובר בדויק, ואולי חלקכם שמע את המילה, אבל החלטנו הפעם לעשות סדר ולהציג לכם את עיקרי הדיאטה הזו. חשוב לציין כי כל דיאטה או תפריט מותאם אישי לא יעבדו ולא תגיעו למשקל הרצוי, אם לא תשלבו פעילות ספורטיבית כלשהי ביחד עם התזונה החדשה. 

דיאטת פליאו, או תזונת "האדם הקדמון" היא תזונה שמבוססת רק על חומרים ורכיבים טבעיים שניתן למצוא בטבע – ירקות, פירות, בשר לא מעובד, גבינות בעלות אחוזי שומן גבוהים. כן, שמעתם נכון – בשר לא מעובד, שומנים רבים ואף לא טיפה אחת של בצק. 

בתזונה זו יש להימנע ככל הניתן ממזון מעובד או מזון שעבר תהליך כלשהו – שמנים, קמחים, תערובות, חטיפים, סוכרים, משקאות אלוכהול (למעט יין) וכדומה. בנוגע למוצרי חלב, ניתן לאכול חלב ניגר, חמאה, גבינות שמנות ויוגורט טבעי. 

לכל אלה מצטרפים פירות וירקות בכמות גדולות במיוחד, כדי שאכילת הבשר והגבינות לא יהפכו למזון היחיד שתאכלו. כמו שאנחנו יודעים, בפירות ובירקות יש עשרות ויטמינים ומינרלים שיכולים לעזור בתחזוקת הגוף, פירוק ועיבוד המזון ואף ירידה במשקל. 

מה אסור לאכול בדיאטת פליאו?

בדיאטת פליאו אסור לאכול מגוון רחב של מאכלים ומזונות, בעיקר כאלה שעברו עיבוד כלשהו ואינם מוגשים בצורתם הטבעית. תוספות כמו סוכרים, שמנים, חומרי טעם וריח, תבלינים, חלבונים, קמחים, אבקות, חומרים משמרים, מייצבים, צבעי מאכל, ממתיקים מלאכותיים והכי כואב – בצקים. כל מה שנמצא הכי הרבה בסופרים – אסור לכם. 

על אף שמותר לאכול הכל בדיאטה הזו, בדגש על בשר, עוף, דגים ומזון שמן, רצוי לשים גבולות ולא להתפרע עם הכמויות. רצוי להגביל את כמות הפחמימות, השומנים והמזונות השמנים כדי לא לעלות במשקל עוד יותר. 

גם סוכר שמצוי בפירות יכול להזיק בדיאטה זו, ולכן רצוי לפקח על כמויות הפירות שאוכלים או להימנע מאכילת פירות עשירים בסוכר כמו ענבים, אבטיח ופירות הדר. 

אנחנו ממליצים להיעזר בייעוץ אישי עם אחד מהתזונאים המדורגים אצלנו ברשימת ה-TOP10, כדי לעבור את הדיאטה הזאת בצורה הטובה ביותר, בלי מעידות או בלי משברים. 

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק