שונאים ללכת לרופא השיניים ולעשות סתימות? כך תימנעו מהן

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

הרגשתם כאב חד בעת שתיית משקה קר או אכילת ממתק, כאב כזה שאי אפשר להתעלם ממנו ונחרדתם מביקור נוסף אצל רופא השיניים שכנראה ייגמר בסתימה? קראו את הכתבה הבאה ולמדו כיצד להימנע מחורים בשיניים ולמה הם בכלל מופיעים.

קריוס ובקטוס

בפה שלנו קיימים סוגים רבים של חיידקים, ולרוב הם חיים בהרמוניה ושלווה. אף על פי כן, ישנם גם חיידקים שעלולים להזיק לנו. חיידק אחד במיוחד יכול לזקוף לזכותו את יצירת החורים בשיניים, והוא נקרא סטרפטוקוקוס מוטנס (Sreptococus Mutans).

למה הופיע לי חור בשן?

ברוב המקרים, יופיעו החורים בחריצים העמוקים שבין השיניים שאיתן לועסים, או בנקודות שבהן השיניים הצמודות נוגעות זו בזו. למה דווקא שם? משום שאלו האזורים הקשים ביותר לניקוי, ולכן לחיידקים קל יותר להצטבר שם. 

החיידק סטרפטוקוקוס מוטנס שהוזכר קודם ניזון בעיקר מסוכר, וכאשר הוא בא במגע עם סוכרים, הוא מפריש חומצה שמאכלת את זגוגית השן (האמייל).

למרות שהרוק שלנו מורכב ממספר חומרים שחלק מתפקידם הוא לעמוד בפני החומצה הזו, לעתים החיידקים מצטברים ויוצרים שכבה שהרוק לא מצליח לחדור. כך הם מתרבים וממשיכים להפריש עוד ועוד חומצה. החומצה חודרת יותר ויותר עמוק – עוברת את האמייל ומגיעה לשכבה בשן שנקראת "דנטין". הדנטין רגיש לשינויי חום וקור, ואפילו למזון מתוק או חמוץ. זה השלב לגשת לרופא השיניים ולבצע סתימה. אם מתעלמים מהכאבים, החור יעמיק ויגיע לשכבת המוך של השן, ואז הפתרון יהיה טיפול שורש.

איך נמנעים מחורים בשיניים?

את החיידקים אי אפשר להעלים באופן מוחלט מהפה, אך בהחלט ניתן למנוע הצטברות שלהם, שתוביל לחור.

צחצוח נכון יכול להקטין את כמות החיידקים על ידי פינוי שלהם. יש להקפיד גם על שימוש בחוט דנטלי על מנת לסלק את כל השאריות, כי כמו שאמרנו, החיידקים אוהבים להצטבר בחריצים העמוקים.

הסוכר הוא גם המזון של אותם חיידקים רעים. לכן, אם תורידו בכמויות הסוכר שאתם צורכים, תורידו בכמויות הסוכר שהחיידקים צורכים.

גם אם אתם לא חווים כאבים, מומלץ לבקר במרפאת השיניים שלכם פעם בחצי שנה לפחות. כך תוכלו גם ליהנות משיניים נקיות יותר, וגם מזיהוי מוקדם במקרה של חורים.

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק