חשמלית VS ידנית: איזו מברשת שיניים עדיפה?

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

ידוע וגלוי הדבר שחיוך יפה יכול לפתוח הרבה דלתות, ולכן אנשים עוברים טיפולי שיניים רבים על מנת להשיג את אותו חיוך מושלם. בין אם מדובר באורתודונטיה ויישור השיניים, בין אם מדובר בהלבנה, ובין אם מדובר בטיפולים שגרתיים אצל השיננית, כולנו עושים זאת. שנים שאומרים לנו שמברשות שיניים חשמליות יסייעו לנו בשמירה היומיומית הביתית על היגיינת הפה, יותר ממברשות ידניות. האם יש אמת בדבר? הרי לכם היתרונות, החסרונות והמענה על השאלה החשובה – כדאי לעבור למברשת שיניים חשמלית?

למה לא, בעצם?

אי אפשר להתחמק מהעניין הכלכלי, והוא בעצם החיסרון הראשון שעולה תמיד בדיון על המעבר למברשת שיניים חשמלית. מלבד המברשת עצמה יש צורך בתוספים מסביב, בעיקר ראשים להחלפה. 

החיסרון הבולט השני הוא הצורך בטעינה, מה שדי מובן בהתחשב בכך שהן חשמליות. הצורך הזה עשוי לסרבל אנשים שנוטים לשכוח את הפרטים הקטנים, ומי מאיתנו לא שוכח דברים בשעות הבוקר פה ושם?

חיסרון שלישי הוא העובדה שהן עדינות ושבירות. פירוש הדבר הוא שנפילה עלולה להזיק למברשת, שמלכתחילה לא הייתה זולה במיוחד.

אז למה כן?

ובכן, איך אפשר להתווכח עם הטיעון שיעילות מברשות השיניים החשמליות גבוהה יותר בניקוי השיניים מאשר אלו הידניות? מחקרים מוכיחים כי אנשים שהשתמשו במברשת חשמלית סבלו פחות מרבדי פלאק ומחלות חניכיים.

יתרון רציני נוסף למברשת החשמלית הוא הטכנולוגיה המאפשרת לה לספק עוצמת צחצוח נכונה, ללא הפעלת לחץ מיותר שעשוי לפגוע בחניכיים ולגרום לנסיגתם. המברשות החשמליות רגישות יותר, מה שמסייע גם לאנשים שעברו השתלות, וגם לאנשים שנוטים לצחצח חזק מדי בעזרת מברשת ידנית.

עוד יתרון טכנולוגי מובהק הוא מדידת הזמן של המברשת החשמלית. כולנו יודעים שרופאי השיניים ממליצים על צחצוח של שתי דקות, אבל מי מאיתנו באמת מקפיד על כך ומודד זמן? מעטים מאוד. המברשת החשמלית פותרת זאת, בהיותה מתוכנתת מראש למדידת זמן הצחצוח האידיאלי.

והיתרון הבולט להורים שבינינו – זו הדרך הקלה והיעילה לגרום לילדים לצחצח שיניים! ראשית, משום שהילדים שלנו חיים בדור טכנולוגי, מה שיקל עליהם "להתחבר" למוצר. שנית, משום שמדובר בצחצוח יעיל יותר מזה שיפעיל ילד בעצמו בעזרת מברשת ידנית.

איך עושים את זה נכון?

התשובה מתחלקת לשתיים: אם בעיניכם יתרונות מברשת השיניים החשמלית גוברים על החסרונות, עליכם להקפיד על מספר דברים:

מברשת שיניים עם טיימר של שתי דקות. הרי מדובר באחד היתרונות של מברשת חשמלית על פני ידנית. זו תסייע לכם לדעת מתי עליכם להפסיק את פעולת הצחצוח.

המעבר יכול להרגיש משונה מעט בתחילה. תחושות של דגדוג החניכיים לא זרות, אך הן עוברות תוך כשבוע. אף על פי כן, מומלץ להתחיל בדרגות עוצמה נמוכות, ולאחר שמתרגלים לעלות בעוצמות בהדרגה.

החליפו את ראש המברשת פעם בשלושה חודשים, ובחרו בראש עם סיבים רכים על מנת שלא לפגוע באמייל השן.

אם בכל זאת החלטתם להישאר עם מברשת השיניים הידנית, אל תשכחו לשים לב לדברים הבאים:

כמו תמיד, צחצוח של שתי דקות לפחות. כמובן, לצחצח פעמיים ביום.

שיטת הצחצוח הטובה ביותר והמומלצת על ידי רופאי השיניים נקראת "שיטת בס". בשיטה זו מניחים את המברשת בזווית של 45 מעלות לכיוון החניכים, ומצחצחים מהחניכיים אל השיניים בתנועות סיבוביות.

אל תפעילו לחץ גדול מדי על השיניים בעת הצחצוח, שכן זה עשוי לגרום לנסיגת חניכיים.

אם כן, נראה שישנם חסרונות ויתרונות לשאלה האם כדאי לעבור למברשת שיניים חשמלית, והשיקולים יכולים להיות חשובים יותר או פחות עבור כל אחד ואחת. לא משנה במה תבחרו, העיקר שנשמור על הבריאות! 

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק