בראש מורם וחזה זקוף – כל המידע על ניתוח להרמת חזה

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

הוצאת שתלים, סיום הריון והנקה או דיאטה והורדת משקל, אלו רק חלק מהסיבות לעבור ניתוח להרמת חזה. הניתוח האסתטי מחזיר לנשים את המראה הצעיר ועליז שהלך ונעלם עם השנים.

הסרת עור עודף

ניתוח להרמת חזה מתחיל מהסרה של עור עודף, על מנת לעצב חזה זקוף יותר. כלומר, הניתוח מתאים לנשים בעלות שדיים נפולים. את הבדיקה הפשוטה והאובייקטיבית שתמצא האם השדיים אכן נפולים, יכולה כל אחת לבצע: המדד הוא מיקום הפטמה ביחס לקפל התת־שדי (הקפל התחתון שבו מתחבר השד לחזה). אם הפטמה נמוכה יותר מהקפל, השד נפול.

לאחר שבוצעה בדיקה זו והתקבלה ההחלטה לעבור ניתוח להרמת השדיים, ניגשים למנתח פלסטי, שיערוך בדיקה מדויקת יותר ועל פי מספר מדדים שונים. הפגישה הזו היא גם בדיוק הזמן לתאם ציפיות – את תספרי למנתח אילו תוצאות את רוצה ומצפה לקבל, והוא יסביר לך על מהלך הניתוח ויבדוק האם וכיצד ניתן לממש את רצונותייך.

ניתוחים משולבים

לעתים תכופות למדי, נשים שעוברות ניתוח להרמת חזה, יבחרו לשלב אותו יחד עם ניתוח להגדלת חזה, או להקטנת חזה. ישנה גם האפשרות לעבור ניתוח להרמת השדיים לאחר הוצאת שתלי סיליקון, ללא החזרה שלהם. 

חזה גדול יהיה נפול במרבית המקרים. לכן, כאשר אישה בעלת חזה גדול בוחרת לעבור ניתוח להרמת חזה, הניתוח כשלעצמו אינו מספיק. כוח הכבידה עושה את שלו, וגם אם הניתוח הראה תוצאות יפות בטווח הקצר, אלו לא יחזיקו לאורך זמן ללא הקטנת נפח החזה ומשקלו.

מנגד, חזה בינוני או קטן שהפך נפול, יכול להיראות קטן מדי במקרה של הרמת שדיים בלבד. על כן, במקרים כאלו, הנפוצים יחסית בקרב אמהות צעירות שסיימו הריון והנקה, ניתן לשקול הגדלה של החזה, בנוסף להרמתו. כדאי לזכור שהגדלה בלבד לא תניב את אותן התוצאות, ולאחר זמן מה החזה יצנח פעם נוספת. התייעצות עם רופא מנתח פלסטי מומחה יכולה למנוע סיטואציות מסוג זה. 

ניתוח הרמת חזה ללא שתלים, או לאחר הוצאתם, מתאים לנשים שיש להן שדיים בשרניים מספיק, ומכילים רקמה בכמות מספקת על מנת לעבוד איתה. ניתוח שכזה יציג תוצאות בעלות מראה טבעי ורך יותר, וההחלמה ברוב המקרים עדינה וכמעט בלתי נראית.

ההכנות והביצוע

ניתוח להרמת חזה דורש הכנה מוקדמת, הכוללת לרוב סדרת בדיקות, לפי בקשת הרופא. דיאטה אסורה בשבועות הקודמים לביצוע הניתוח, וגם חשיפה לשמש ועישון נאסרים על המטופלת שבועיים לפני הניתוח.

ביום הניתוח, תתבקשי להגיע לאחר צום של שמונה שעות, ובמצב בריא לחלוטין. את הניתוח לא ניתן לערוך בימי הווסת החודשית. הניתוח ייעשה תחת הרדמה כללית, וייארך בין שעה וחצי לשלוש שעות, בהתאם לקושי הניתוח. כך גם ייקבע זמן ההשגחה או האשפוז – ככל שהניתוח יהיה מורכב יותר, כך השהייה תחת השגחה תהיה ארוכה יותר, אך ברוב המקרים לא תעלה על יום אחד.

 לאחר מכן תהיה תקופת החלמה, שמורכבת משלבים, כאשר בכל שלב יורדות ההגבלות הראשוניות לאחר הניתוח. את הפרטים המלאים יסביר הרופא באופן פרטני. את התוצאות של הניתוח ניתן יהיה לראות זמן קצר לאחר מכן, אך גיבוש הצורה הסופית לוקח כשלושה חודשים לרוב.

בסוף כל השלבים הללו, תתהדרי במראה צעיר, עם חזה זקוף ויציב. זכרי שהתוצאות לא מחזיקות מעמד לנצח, ולעתים יידרשו תיקונים או ניתוחים חוזרים, אך התחושה הממלאת של ביטחון עצמי תישאר איתך לפחות בשנים הקרובות.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק