פתוחה או סגורה – מהן השיטות לניתוח אף?

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

כבר שנים שניתוח אף הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים המבוקשים ביותר בארץ, אבל לא רבים יודעים שהוא גם אחד הניתוחים המסובכים ביותר. השילוב של אסתטיקה עם דרכי הנשימה עשוי להיות קריטי, ועל כן ההמלצה היא לעבור ניתוח זה רק אצל רופא פלסטיקאי מומחה ומיומן.

הסיבה לניתוח - אסתטית, רפואית או שילוב?

הרצון לעבור ניתוח אף יכול לנבוע מתוך חוסר ביטחון וחוסר חיבה למראה האף, שינוי אסתטי שמטרתו לשפר את הביטחון העצמי של המטופלת או המטופל. סיבה אחרת לעבור ניתוח אף יכולה להיות רפואית. לעתים מתעוררת בעיית נשימה בעקבות מבנה המחיצה המפרידה בין הנחיריים, ואז נדרשת התערבות כירורגית רפואית על מנת לתקן את המחיצה. 

פעמים רבות, מטופלים משלבים בין שתי הסיבות הללו, בייחוד כאשר עוברים ניתוח מסיבות רפואיות.

בניתוחים אסתטיים ניתן לשנות את צורת האף בדרכים רבות – הצרה, חידוד, הנמכה ועוד. 

סוגי ניתוח - גישה פתוחה או גישה סגורה

ניתוחי האף מתחלקים לשני סוגים: ניתוח בגישה פתוחה, וניתוח בגישה סגורה.

ניתוח אף בגישה פתוחה:

זוהי השיטה המורכבת יותר לניתוח. בניתוח בגישה פתוחה, המנתח מבצע חיתוך בין הנחיריים, מה שמקל עליו לראות את מבנה האף גם מבפנים. הניתוח משאיר צלקת קטנה במקום החיתוך בבסיס האף, אך משתמשים בו לעתים רחוקות יותר, בדרך כלל כאשר מדובר במקרה של ניתוח חוזר או ניתוח בקצה האף. 

ניתוח אף בגישה סגורה:

זוהי השיטה הפופולרית יותר לניתוח אף. בניתוח בגישה סגורה, המנתח מבצע חיתוכים בתוך האף, וכך מונע אפשרות של צלקות חיצוניות. החיסרון הוא שהיכולת של המנתח לראות את מבנה האף מבפנים מוגבלת. בסוג ניתוח זה קשה יותר להגיע לסימטריה מושלמת. 

בשני הניתוחים מהלך הניתוח עצמו דומה. ברוב המקרים, יבוצע הניתוח תחת הרדמה כללית, ורק לעתים רחוקות הוא יבוצע תחת הרדמה מקומי וטשטוש. 

חזרה לשגרה לאחר הניתוח

אחת השאלות שהכי מעסיקות את מי ששוקל לעשות ניתוח אף היא תוך כמה זמן אחזור לתפקוד שגרתי? התשובה היא שברוב הפעמים, יישארו המטופלים לאשפוז של לילה אחד בבית החולים ביום הניתוח. 

בימים העוקבים לניתוח, לרוב תופיע נפיחות והיכולת לנשום תהיה מוגבלת וקשה יותר. דימומים וטמפונים באף הם תופעה נפוצה למדי ביום-יומיים שאחרי הניתוח, וגם כאבים קלים שיכולים להיעלם על ידי נטילת משככי כאבים.

תופעות נוספות שמתרחשות פעמים רבות, כוללות שטפי דם מתחת לעיניים תחושת גירוד, כאבי ראש, שינוי בקול וירידה בחוש הריח. צריך לזכור שמדובר בתופעות שגרתיות שעוברות באופן עצמאי תוך מספר ימים, ועל כן אין צורך להילחץ מהן.

על האף החדש יש לשמור ולדאוג שלא יקבל מכות, שלא לשפשף אותו ושלא ייחשף לשמש. בנוסף, מומלץ שלא לאכול ולשתות דברים חמים, ולהימנע מקינוח האף.

תתחדשו.

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק