גניקומסטיה – למה זה קורה ואיך מטפלים בכך?

רקמת שד אצל הגבר - דבר לא נדיר כיום

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

בוודאי נתקלתם מתישהו בחייכם בגברים שנכנסים לים או לבריכה עם חולצה. לעתים זה משקל עודף, לעתים זו רמת שיעור גבוהה, ויש גם מקרים שבהם מדובר ב'שדיים' גבריים, שמסבים חוסר ביטחון לאותם גברים. אותם 'שדיים', הם למעשה רקמת שד (עודפת) אצל גברים, הגורמת לחזה להיראות נשי. מדובר בתופעה שהייתה קיימת מאז ומתמיד, אך בעקבות השימוש הכבד בתרופות, מזון המכיל הורמונים ונטילת סטרואידים והורמונים, השמנת יתר ותופעות נוספות האופייניות לעולם המודרני, גניקומסטיה הפכה לנפוצה הרבה יותר.

אז למה זה קורה לגברים מסוימים? למעשה, אין תשובה אחת לשאלה זו. רקמת שד אצל גברים יכולה להצביע על בעיות רפואיות מורכבות יותר ומורכבות פחות, ובגלל זה, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל להתייעץ עם רופא מומחה שיגלה את מקור הבעיה וימליץ על הדרך הטיפולית הטובה ביותר.

מצבים ספציפיים נפוצים שידועים כגורמים לגניקומסטיה

כיצד מטפלים בגניקומסטיה?

הדרך העיקרית לטיפול בבעיה היא כמעט תמיד כירורגית, כלומר ניתוח על ידי רופא מומחה. הרבה פעמים מטופלים חושבים שיש פתרונות של תוספי תזונה או על ידי תרופות, אך לא הוכח כי דרכים אלו יכולות לסייע ולעתים הן עלולות אף להזיק למטופל.

לפעמים אנשים מאמינים כי ניתן לפתור את תופעת הגניקומסטיה באמצעות ספורט ותזונה נכונה בלבד, אך זוהי הנחה שגויה גם כן. ספורט, תזונה ואורח חיים בריא יותר, פותרים אך ורק גניקומסטיה שנוצרה בעקבות השמנה יתר ומשקל עודף קיצוני וגם אם אכן זה מסייע למצב, עדיין נדרשת המקצועיות של הכירורג הפלסטי על מנת להסיר את עודפי העור.

לכן, הדרך לטפל בתופעה היא איתור הגורם הראשוני (בין אם מדובר בנטילת תרופה מסוימת, גידול וכו'), עצירה של הגורם הראשוני ולאחר מכן הסרה של רקמת השד העודפת על ידי מנתח פלסטי מומחה.

ניתוח גניקומסטיה

לפני ניתוח גניקומסטיה המטופל צריך לעבור מספר בדיקות, כגון: בדיקות דם, צילום חזה ולפעמים גם א.ק.ג, הכל בהתאם למצבו הרפואי ואבחנתו של הרופא המטפל. הניתוח יתבצע רק לאחר פתרון הבעיה הראשונית, כלומר הגורם להיווצרות של רקמת השד העודפת. לפני הניתוח עצמו תתבצע שיחת הדרכה, שתסביר מהו התהליך לפרטי פרטים ומה נדרש מן המטופל.

אורך הניתוח עצמו הוא כשעה, במהלכו יסיר הכירורג הפלסטי את רקמת השד, וישיב את המראה של חזה גברי למטופל. הרקמה עצמה מורכבת משומן ורקמה בלוטית, אם המראה הנשי נוצר בעקבות שומן – יהיה ניתן לטפל באמצעות שאיבת שומן באזור החזה וחתך זעיר, אך מדובר ברקמה קשה יותר שאינה נשאבת, החתך יבוצע סביב הפטמה, על מנת שהצלקת לא  תבלוט. 

במקרים מסוימים נותר עודף עור לאחר הניתוח, וברוב המקרים הרופא יסיר אותו. לעתים העור יכול להתכווץ מעצמו ואז אין צורך להסיר גם את העור העודף. ברוב המקרים הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית בלבד, אך לפעמים, כאשר הניתוח מורכב יותר ובהתאם לדעת הכירורג, הניתוח מתבצע בהרדמה כללית.

תהליך ההחלמה מניתוח גניקומסטיה נמשך מספר שבועות להחלמה מלאה, כאשר בימים הראשונים, החזה של המטופל עלול להיות כאב מקומי, נפיחות מסוימת ורגישות יתר (בדרך כלל עד שבוע לאחר הניתוח). כעבור כשבועיים יעברו שטפי הדם, הכאב והנפיחות (ברוב המקרים), הצלקות עצמן יטשטשו ככל שהזמן יחלוף. רופאי מקצועי בדרך כלל ימליץ על רכישה של בגד ייעודי ואלסטי במטרה להדק את העור של החזה.

התוצאות של ניתוח גניקומסטיה אמורות, כמובן בהנחה שהגורם הראשוני אינו קיים יותר ונפתר על ידי הרופא המטפל, להחזיק לשארית חייו של המטופל – כלומר ברוב המוחלט של המקרים מדובר בתהליך חד פעמי.

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק