אחרי הניתוח הבריאטרי: כך תתכוננו למתיחת הבטן

ניתוח מתיחת בטן לאחר ניתוח בריאטרי

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

בשנים האחרונות עולה הביקוש בקרב אנשים לניתוחי הרזייה (ניתוחים בריאטריים), ובעקבות העלייה במספר ניתוחים אלו, עולה גם הביקוש לניתוחי מתיחת בטן. אז איך תתכוננו למתיחת בטן לאחר ניתוח הרזיה?

אז עברתם ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה, מעקף, שרוול), ירדתם קילוגרמים רבים במשקלכם, אך כעת אתם סובלים מעודף עור באזור הבטן, מה עושים? התשובה ברוב המקרים תהיה מתיחת בטן. מדובר בתהליך כירורגי שמטרתו היא אינה כמובן ירידה במשקל, אלה הצרת אזור הבטן והיפטרות מן העור העודף, מה שנפוץ מאוד לאחר הליך בריאטרי.

מתיחת בטן היא למעשה כריתה של עודפי העור, ומתיחה של העור הנותר, על מנת להעניק מראה של בטן שטוחה ויפה. התוצאות של הניתוח בדרך כלל מעולות, והביטחון העצמי בשמיים לאחר ההחלמה. כיום גם ניתן לבצע את הניתוח עם צלקת מינימלית עד לא מובחנת, מה שמשפר את הנראות אפילו יותר.

אז איך מתכוננים למתיחת הבטן?

מה צריך לעשות לפני מתיחת הבטן? קודם כל, את הניתוח ניתן לבצע רק לאחר שהמשקל התייצב. כלומר, אם מדובר במטופל שרוצה לעבור מתיחת בטן לאחר ניתוח בריאטרי, עליו לחכות כשישה חודשים לאחר הניתוח הבריאטרי לאחר התייצבות משקל גופו.

מזל טוב! הגעתם למשקל גוף יציב וקבוע. כעת על המטופל לעבור מספר בדיקות, כמובן בהוראת המנתח, אשר לרוב יכללו בדיקות דם מקיפות, בדיקות לחוסר בברזל וויטמינים, אנמיה וסכרת (שפעמים רבות נוכחת בקרב מטופלים שסבלו מהשמנת יתר). חשוב לשים דגש על בדיקת הסכרת ולראות שהמצב מאוזן, היות וחוסר איזון עלול לגרום לחוסר איחוי של הצלקת ואף להוביל לזיהום!

מעשנים? באסה, תצטרכו להפסיק לעשן (לגמרי!) כשלושה שבועות לפני הניתוח וגם שלושה שבועות אחרי הניתוח, זאת על מנת לוודא שלחץ הדם שלכם יהיה תקין. חשוב גם לציין, אנשים מעשנים נמצאים בסיכון גבוה הרבה יותר לנמק עורי מאשר אנשים לא מעשנים (וגם לעוד מחלות נוספות, מניחים שאתם כבר יודעים את זה), אז אולי אפשר לנסות להפסיק לעשן לגמרי באותה הזדמנות.

לפני הניתוח הרופא המטפל יסביר לכם על ההליך, היכן תהיה הצלקת (אורך, כיוון), יתכן ואף ימליץ על מתיחת בטן היקפית, תלוי כמה עור עודף קיים במותניים והגב. בנוסף, יסמן הרופא (עם הטוש המפורסם של המנתחים הפלסטיים) את האזורים בהם תתבצע שאיבת שומן, המיקום של צינורות הנקז, צורת הטבור וכמובן את ההתנהלות לאחר מתיחת הבטן.

אוקיי, קיבלנו תאריך לניתוח, הוסבר לנו הכל, מה אחר כך? מכינים מזוודה. מתיחת בטן דורשת, ברוב המקרים, לפחות יום אחד של אשפוז (אשפוז לילה), היות והליך המתבצע בהרדמה כללית ואורך כמה שעות, מדובר בניתוח כירורגי לכל דבר. למרות שהניתוח מכונה "מתיחה", לפני כן נדרשת הסרה של חלק מהעור באזור הבטן.

הניתוח עצמו

אוקיי, קיבלנו תאריך לניתוח, הוסבר לנו הכל, מה אחר כך? מכינים מזוודה. מתיחת בטן דורשת, ברוב המקרים, לפחות יום אחד של אשפוז (אשפוז לילה), היות והליך המתבצע בהרדמה כללית ואורך כמה שעות, מדובר בניתוח כירורגי לכל דבר. למרות שהניתוח מכונה "מתיחה", לפני כן נדרשת הסרה של חלק מהעור באזור הבטן. 

במהלך מתיחת הבטן, המטופל מורדם בהרדמה כללית, הרופא כורת את העור העודף (כפי שנקבע בייעוץ לפני והוסבר למטופל), הצלקת תהיה בדרך כלל באיזור מעל הערווה (בדומה לניתוח קיסרי), הטבור יופרד מן העור סביבו בתחילת הניתוח בכדי לאפשר למנתח למתוח את עור הבטן. בסיומו של הניתוח, יעצב המנתח הפלסטי את הטבור ויחברו לעור סביבו. עור הבטן יתפר, ויושארו נקזים (בדרך כלל שניים.

בסיום הניתוח, יחבוש הרופא המטפל את הבטן ויכסה אותה בחגורת בטן. הנקזים יוסרו לרוב כעבור מספר ימים ועם חגורת הבטן תיאלצו להסתובב כחודש. וזהו, סיימתם עם הכל, וכעת נותר רק לחכות עד שהצלקות יחלימו. כמובן שכל מקרה לגופו והכל יעשה בתיאום עם הרופא המטפל.

ד"ר אברהם אמיר

ד"ר אברהם אמיר

במשך כשלושה עשורים עוסק ד”ר אברהם אמיר בתחום הרפואה ובייחוד בכירורגיה פלסטית. נחשב לכירורג פלסטי בכיר, ומשום כך מיישם עקרונות מפתח בעבודתו כמנתח, דוגמת הקפדה על פרטים קטנים ומקצועיות מקסימלית.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק