למה כדאי לבצע הזרקת שומן לפנים ולא הזרקות סטנדרטיות?

הזרקת שומן לפנים - שיטה חדישה יחסית

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

שומן הוא חומר גלם, המאפשר מילוי של הרבה אזורים בגוף באופן אסתטי, נקי ומרשים. כיום שיטת הזרקת השומן הפכה לפופולרית מאוד בתחום הניתוחים הפלסטיים ואין כמעט עיצוב פנים המתבצע בשיטה אחרת.

שיטת הזרקת השומן, הנחשבת לחדשנית באופן יחסי, מגדילה את האפשרויות הטכנולוגיות, המקצועיות והמתקדמות לעיצוב ופיסול הפנים. השומן בו נעשה שימוש הוא כזה הנשאב בדרך כלל מהשומן הבטני של המטופל. היותר ומדובר גם בשומן של המטופל עצמו, סיכויי הקליטה של השומן בגוף גבוהים.

היתרונות של הזרקת שומן לעומת הזרקה סטנדרטית

בהזרקות הרגילות באמצעות חומרי מילוי סטנדרטיים, כמו למשל חומצה היאלורונית, מוזרקת לרוב כמות של 1-10 סמ"ק חומצה. חומר המילוי נשאר באזור המטופל בדרך כלל 8-12 חודשים, וזו הסיבה שבגללה יש לחזור על הטיפול אחת לכמה זמן. לעומת זאת, בתהליך הזרקת שומן, נלקח שומן ממקום אחד בגוף ומוזרק למקום המבוקש. בהזרקה עיצובית זו נדרשת כמות של כ- 40-80 סמ"ק, כמות גדולה יותר מאשר הזרקות סטנדרטיות, וכאשר השומן נקלט בגוף, הוא נקלט לכל החיים.

לכן, הפעולה של הזרקת שומן מתבצעת פעם אחת בלבד, למעט מקרים בהם השומן אינו נקלט בגוף, ויש צורך לחזור על הטיפול. ישנם מספר יתרונות להזרקת שומן, העובדה שדרוש ברוב המקרים רק טיפול אחד הוא אחד מהיתרונות הבולטים.

הזרקת שומן לאזור הפנים

עיצוב פנים בשיטה זו מתבצע בתנאים סטריליים. על ההזרקה עצמה וקליטת השומן, שהיא הליך ביולוגי, להיעשות בקפדנות ובזהירות, ולכן חשוב שהרופא המטפל יהיה מנוסה ומיומן. הערכת הסיכויים לקליטת השומן בגוף היא כ-80%, ויש מקרים שבהם יש צורך בחזרה על הטיפול. בדרך כלל, רופאים מיומנים יזריקו פחות מכמות השומן הדרושה, באופן שניתן יהיה להוסיף עוד מן השומן שנשאב לאזור הטיפול. ומה לגבי המראה? השאיפה היא למראה טבעי ככל שניתן, כזה שלא יגרע, אלא יוסיף לו. 

כיצד ומתי יודעים שהשומן נקלט באזור?

סיד קולמן, מומחה עולמי להזרקת שומן, אצלו עשיתי גם השתלמות בניו יורק להזרקת שומן, הבחין מפאת ניסיונו הרב כי ישנה עדיפות להזרקת כמות חומר מדויקת, או לעתים אפילו קטנה יותר מזו הדרושה, לאזור בו מטפלים, מאשר להזריק כמות גדולה ממה שצריך.

במידה ויש צורך, נקבעת פגישה בין המטופל לרופא ואם במהלכה הוחלט, בהחלטה משותפת עם המטופל, כי צריך השלמה של החומר, המטופל מקבל זאת ללא תשלום נוסף, פרט להוצאות השכרת המתקן המשמש עבור הטיפול. ההחלטה על התוספת מתבצעת לאחר פרק זמן של 3-4 חודשים. רק לאחר תקופה זו ניתן לדעת אם וכמה מהשומן שהוזרק – נקלט.

לאחר ההזרקה יש ביקורות כל מספר ימים, לפחות בהתחלה, המתבצעות באופן יחידני לפי צרכי המטופל. האזורים שמזריקים בפנים הם אזורים אנטומיים והם תלויים למעשה בבקשות של המטופל, ובחוש האסתטי והאמנותי של המטפל.

הזרקת שומן לאזור הפנים היא טיפול ניתוחי, לכן על מנת לשמור על סטריליות וניקיון ברמה הגבוהה ביותר, אנו מדמים תנאים דומים לאלו של חדר ניתוחים. הטיפול אינו כולל חיתוך ותפירה ומתבצע לרוב בהרדמה כללית, כיוון שהזרקה של חומר הרדמה מקומי יכולה לגרום לשינוי בצורה של האזור שרוצים להזריק אליו את השומן, בגלל הנפח שלו.

אזורים בפנים בהם ניתן לטפל באמצעות הזרקת שומן

לסיכום, השומן מהווה חומר יעיל לעיצוב אזורים שונים של הפנים, ממש כחומר ביד היוצר. הזרקת השומן היא השיטה היעילה ביותר וגם זו שתוצאותיה מחזיקות למשך הזמן הארוך ביותר, בהשוואה לשיטות אחרות הקיימות נכון להיום.

ד"ר אבישי וינברגר

ד"ר אבישי וינברגר

ד”ר וינברגר נחשב לאחד מוותיקי המנתחים הפלסטיים בישראל ולאחר הבכירים שבהם. ד”ר וינברגר הוא בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית. ד”ר וינברגר מבצע ניתוחים פלסטיים במשך למעלה מ-30 שנה, הן בבתי חולים פרטיים והן בבתי חולים ציבוריים. במהלך שנים אלה צבר ניסיון רב מאוד בניתוחים מגוונים בתחום הכירורגיה הפלסטית.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק