לא היית רוצה למצוא את זה על עצמך: קלואיד באוזן

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

קלואידים הן צלקות בעלות גוון ורוד מבריק, שמופיעות ברוב המקרים לאחר פציעה או ניתוח. הצלקות הללו פוגעות במראה האסתטי של העור, ולפעמים למרות שהפצע חלף עבר, הקלואיד נשאר או שממדיו גדלים. כיום, מכשיר ה-PLEXR הוא היחיד שידוע ביכולתו לטפל בצורה מועילה בקלואידים שבאוזן.

את הטיפול בקלואיד ניתן לעשות בכל שלב, החל מרגע הופעתו, ועד מספר שנים אחרי שהתפתח על האוזן. הסיבה לצמיחתו מלכתחילה היא ייצור הקולגן בגוף, החומר שאחראי על ריפוי פצעים, ובתוך כך, גם על יצירת רקמות עור.

שיטות הטיפול בקלואידים

יש המטפלים בקלואידים על ידי חיתוך של הצלקת, אך התגלה שטיפול זה אינו מסייע, ואף יכול להזיק, משום שפעמים רבות הקלואיד חזר גדול יותר פי שניים. שיטות אחרות כללו ניסיונות לטפל בקלואידים באמצעות לייזר או הזרקת חנקן בקור. הניסיונות האלו לא הציגו תוצאות מוצלחות שהעלימו את הקלואיד כלל. אחת השיטות הידועות לטיפול בקלואידים היא על ידי הזרקת סטרואידים, אולם טיפול זה משטיח את הקלואיד, ולא מעלים אותו לחלוטין. כך יוצא שלמרפאה במרכז לבריאות העור הגיעו אנשים שניסו את השיטות הללו, וכמעט אמרו נואש לפני שהכירו את מכשיר ה-PLEXR. 

מכשיר ה-PLEXR

כיום, בעזרת טכנולוגיה איטלקית חדשנית, אנו מסוגלים לטפל בצורה יעילה בקלואידים שבאוזניים. מכשיר ה-PLEXR, שעובד על אנרגיית פלזמה, מניב תוצאות גבוהות מאוד, עם אחוזי הצלחה גבוהים יותר בהשוואה לטיפולים הקיימים כיום בשוק (לייזר, כירורגיה, הקפאה).

התוצאות הללו מושגות לרוב בין טיפול אחד לשניים. המכשיר למעשה מאדה את הקלואיד, עד לכדי העלמתו, וכך מגיעים לרקמה בריאה והעור חוזר למצבו המקורי והשטוח. 

היווצרות קלואיד

קלואיד מופיע פעמים רבות באזור האוזן, כאשר ב-99 אחוזים מהמקרים, הוא נגרם בעקבות פירסינג. לחלק מהאנשים מופיע קלואיד, ולחלק לא. לא ידוע מהם בדיוק הגורמים הקובעים האם יגדל על האוזן קלואיד, אך הסברה היא שמדובר בתכונות מסוימות בעור, המשתנות מאדם לאדם.

העלמת קלואיד ללא כאב

הטיפול בקלואידים באמצעות מכשיר ה-PLEXR ואנרגיית הפלזמה נעשה תחת אלחוש מקומי, ועל כן לא מורגש כלל. זכרו שהטיפול לא כולל חיתוך של הצלקות, אלא אידוי שלהן, עד להגעה לרקמה הבריאה שמסתתרת מתחת. 

אין חכם כבעל ניסיון

מעשה שהיה כך היה: הגיעה אלינו למרפאה לקוחה צעירה לאחר שעשתה עגיל באוזן. הגוף ניסה לייצר באותה נקודה קלואיד על מנת לסתום את החור. כתוצאה מהנקב, התפתחה במקום צלקת קלואידית שגדלה עם הזמן. 

הלקוחה גוללה בפנינו את סיפורה ואמרה כי חשה חוסר ביטחון ובושה למראה הקלואיד הבולט שיושב על האוזן. לאחר ייעוץ אישי, התקבלה ההחלטה לטפל בקלואיד במרפאה בעזרת מכשיר ה-PLEXR ואנרגיית הפלזמה. 

היא סיפרה ששמעה על מכשיר דומה מפי קוסמטיקאית שהיא מכירה. חשוב מאוד להדגיש בשלב זה כי אך ורק רופאים שעברו הדרכה מורשים להשתמש במכשיר זה. מומלץ לא לעבור טיפולים ע"י קוסמטיקאיות באמצעות מכשיר זה, גם אם הן טוענות כי הן קוסמטיקאיות רפואיות. מכשירים דומים שמגיעים לקוסמטיקאיות או מטפלות שאינן רופאות בהכשרתן, מסכנים את המשתמשים בהם. 

הטיפול ארך מפגש אחד, שאחריו לא ניתן היה להבחין בקלואיד. הלקוחה יצאה מרוצה, וכמוה גם צוות המרפאה.

במרכז הרפואי לבריאות העור, אנו עוסקים, בין השאר, במעקב של 4 שנים ללא חזרה של קלואיד בשנית. עם זאת, חשוב לציין כי לעיתים נדירות הקלואיד עלול לחזור אחרי כמה זמן ועל כך אין אחריות. 

ד"ר יאיר גילוני

ד"ר יאיר גילוני

ד”ר יאיר גילוני נחשב לרופא בכיר בתחום הרפואה האסתטית בישראל. הוא מנהל את המרכז הרפואי לבריאות העור הנמצא בבית הרופאים בתל אביב. במרכז בניהולו, מוענקים טיפולים רבים שנותנים מענה למגוון בעיות אסתטיות. בטיפוליו, משתמש ד”ר גילוני בטכנולוגיות המתקדמות ובחומרים האיכותיים ביותר הקיימים כיום.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק