מילוי ועיצוב שפתיים – הטיפול שהפך להיות קונצנזוס בעולם הרפואה האסתטית

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

מילוי, עיצוב, הגדלה, ניפוח, הדגשה – כולם עוסקים בעיצוב השפתיים, שמאז ומעולם היו לדבר שנחשב לסקסי ומושך. בעבר, כלומר עד לפני כמה שנים, טיפול להגדלה או מילוי השפתיים נחשב למשהו חריג, וטיפולים בוצעו רק בקרב מטופלות שעברו פגיעה באזור השפתיים או שממש סבלו מריקון הנפח באזור. מטופלות העידו כי כמעט ולא רואים את השפתיים שלהן, מה שפוגע בנשיות שלהן, וגם כשהן מורחות אודם או מוצרים קוסמטיים אחרים, הם יורדים ונעלמים אחרי כמה שעות או אחרי אכילה ושתייה. 

כנסו לאינסטגרם שלכן ובדקו כמה מסך הנשים שאתן עוקבות אחריהן עשתה מילוי שפתיים. בשנים האחרונות, בעצם מאז פריחתן של הרשתות החברתיות, בתוספת שינויים במנהגי הטיפוח והאסתטיקה, ניתן לראות כי טיפול למילוי השפתיים הפך להיות אולי הפופולרי ביותר שיש בשוק הטיפולים שאינם דורשים ניתוח. 

מפורסמות, דוגמניות, משפיעות רשת, בחורות צעירות ואף נערות – כולן משתוקקות לשפתיים בולטות, עבות ומעוצבות. אגב, אולי התופעה הזו יובאה מחו"ל? ניתן לראות אצל הקרדישיאן, אריאנה גרנדה, ג'יי לו ועוד רבות וטובת – כולן בעלות שפתיים עבות ונפוחות, וכולן גם מרבות להציג אותן בכל הזדמנות (לא כולל דאק פייס). 

עושים סדר בשפתיים

נושא עיצוב השפתיים אומנם נחשב לפשוט יחסית בעולם הרפואה, אך גם כאן צריך לדעת כמה דברים בסיסיים. הדבר החשוב ביותר, שתקף לכל טיפול בשפתיים הוא רגישות לכאב. השפתיים מלאות בכלי דם קטנים ועצבים, ולכן כשאנחנו נושכים את השפה אנחנו חשים כאב. כל טיפול חייב באלחוש או בהרדמה לפני הזרקה או טיפול אחר. כמו כן, לאחר הטיפול עלולים להיות שטפי דם ונפיחויות, אבל זה דבר שגרתי. 

הנפח בשפתיים יורד ככל שמתבגרים, וכפי שהסברנו, כיום כל נערה או אישה צעירה מרגישה שהנפח בשפתיים ירד, והיא חייבת עיבוי ומילוי בשפתיים. זה נכון חלקית, כי בדרך כלל השפה העליונה סובלת מירידה בנפח, ולכן מראה הפה מתעוות. 

מה מזריקים לשפתיים?

לכל רופא אסתטי שיטות וחומרים שונים להזרקה. בישראל, החומרים השכיחים ביותר הם מבוססי חומצה היאלורונית על סוגיה השונים. החומצה הוכחה כבטוחה והיעילה ביותר לשימוש באזור השפתיים (ובעוד אזורים), אך חסרונה הוא הצורך בשימור התוצאה כל כמה חודשים.  

עוד חומר שנמצא בכמה מרפאות הוא הסיליקון. עם השנים רופאים החליטו להפסיק להזריק סיליקון בשפתיים, בין היתר בשל העובדה שהוא מספק תוצאות מוגזמות, או אי התאמה לגוף. בעבר הסיליקון היה גורם גם לגושים אם הוא לא היה מוזרק כמו שצריך. 

גם שומן טבעי מזריקים לשפתיים, אבל זה כבר קורה ממש לעיתים רחוקות ובמקרים נדירים. 

לפני ואחרי הטיפול בשפתיים

כמו שציינו בהתחלה – באופן גורף, חייבים לאלחש או להרדים את השפתיים בטרם הטיפול. במהלך הטיפול ניתן להזריק בכמה מקומות בשפתיים – בצדדים, במרכז, בחלק התחתון ובחלק העליון ובצדדי הפה. 

אחרי הטיפול הרופא יגיש לך קרח או משהו קר כדי לצנן מעט את האזור, וגם אם ישנה נפיחות קלה, היא עוברת אחרי כמה שעות. 

משך הטיפול של עיצוב שפתיים אמור לקחת עד חצי שעה, כאשר ברוב המרפאות הדבר לוקח בסביבות רבע שעה. את התוצאות ניתן כמובן לראות באותו רגע, כי מזריקים לשפתיים חומר. מכיוון שהשפתיים אחרי הטיפול יהיו נפוחות, רק לאחר כמה ימים תוכלו לראות את התוצאה הסופית, אחרי שהחומר השתלב בטבעיות בשפתיים. 

מעוניינת לעבור טיפול למילוי ועיצוב השפתיים? בקרי בעמוד הרופאים האסתטיים המומלצים שלנו!

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק