מי אמר שאין פתרון יעיל לתופעת סימני המתיחה?

סימני מתיחה בבטן

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

הריון, השמנה או טיפולים גנטיים – סימני המתיחה הם אחד מהמפגעים האסתטיים הכי נפוצים בקרב נשים. בעזרת טיפול חדשני ומתוחכם ושימוש בפחמן דו חמצני (זה שנמצא בקולה), ניתן להעלים את סימני המתיחה כמעט לחלוטין. 

עברת הריון? אולי גופך עבר שינויים קיצוניים כמו השמנה או הרזייה מהירים? בטח את מכירה את סימני המתיחה הלבנים שנמצאים על גבי העור במשך תקופה ארוכה. יש גם סימני מתיחה שמופיעים בצבע אדום סגול, מה שמעיד על כך שהם טריים וחדשים, והופיעו ממש לאחרונה. 

אחת מהשאלות שאני נשאל במהלך ייעוצים וטיפולים בסימני מתיחה היא "למה זה קורה?". ובכן, חשוב להבין שהעור שלנו נמתח בשל שינויים מבניים כמו השמנה או היריון, והעור לא תמיד יכול לעמוד באותה מתיחה דרמטית. למשל הריון – תוך כמה חודשים קצרים הבטן הופכת להיות עצומה והעור נמתח במהרה, לעומת השמנה שמזכירה יותר כדור שלג – עם הזמן הבטן הולכת וגדלה. 

מלבד זאת, סימני מתיחה עלולים להופיע אצל כל אחד מאיתנו, גם בלי השמנה או הריון. העור משתנה עם הזמן, ולכן לא פעם ראינו שאצל אנשים שונים מופיעים סימני מתיחה, גם אצל גברים. חשוב להדגיש שגם אנשים שרזו ברמה קיצונית, יהיו סימני מתיחה באזור הבטן והרגליים. בסופו של יום, אנחנו מבינים שסימני מתיחה עשויים להופיע כמעט אצל כל אחד. 

"כולם אמרו - אין טיפול"

עד לשנים האחרונות, הדעות בנושא העלמת סימני מתיחה היו חלוקות. הוצעו כל מיני טיפולים בלייזר, בהחדרת גז אוזון או טיפול דרמה-רולר למזעור נזקי הסימנים. המכנה המשותף של כולם היה שהם פשוט לא עובדים, והתוצאות שנשארו אחרי הטיפולים היו לא מספקות כלל. חלק מהרופאים אף טענו שאין טיפול לסימני מתיחה, ועל המטופל לחיות עם הסימנים האלה לתמיד. 

עם התקדמות הטכנולוגיה והפיתוחים, ישנו טיפול להעלמת סימני מתיחה. נכון, הוא לא מעלים לגמרי ו-100% את הסימנים, אך הוא כן מטשטש וכמעט מעלים את הסימנים. בכל אופן, הוא משפר דרמטית את אותם הסימנים האדומים או הלבנים, בהתאם למצב המטופל. 

פחמן דו חמצני כמו בקולה

השיטה היעילה ביותר להעלמת סימני מתיחה, היא השיטה שאנחנו משתמשים בה במרכז הרפואי לבריאות העור בתל אביב. מדובר על הזרקת פחמן דו חמצני (CO2) אל תוך סימני המתיחה. בכך, מחזור הדם מגיע אל סימן המתיחה, ומעשיר את הסימן בכלי דם קטנים ובחמצן שמעלימים את הסימנים ואת צבעם. כלומר, החדרת הפחמן יוצרת חיים חדשים באזור המטופל, ונוצרות רקמות חדשות המעלימות את סימני המתיחה. הדם שמגיע לאזור בעקבות הפחמן, גורם גם ליצירת מלמין (קולטני צבע), ואז האזור נצבע בצבע העור הרגיל. כמו כן, הפחמן שהוזרק יוצא החוצה לאוויר כחלק מתהליך הנשימה שלנו.

קשה להעריך את אחוזי ההצלחה לפני ביצוע הטיפול, אך שיפור במצב הסימנים ברור שיהיה. נתקלתי במטופלות שחשבו שלא ניתן לטפל בסימני המתיחה הלבנים, מכיוון שעבר זמן רב עד שהן הגיעו לטיפול. אין ספק שהטיפול עובד בהרבה יותר טוב על סימנים חדשים וטריים, כלומר אדומים-סגולים, אך גם על הסימנים הלבנים הטיפול משפיע וניתן לחזות בשיפור כבר לקראת הטיפול החמישי.

כשאני אומר טיפול חמישי, אני מתכוון לסדרה של טיפולים. טיפול בסימני מתיחה הוא בעצם סדרה של טיפולים אותם יש לבצע אחת לשבוע בערך, והסדרה מכילה 10 טיפולים. אצל רוב המטופלים, אנחנו רואים שיפור מהטיפול הרביעי ואילך. ואולי הדבר הכי חשוב בטיפול – הוא לצמיתות – ברגע שהסימנים נעלמים, הם לא חוזרים אחרי תקופה, אלא אם נוצר שינוי נוסף דרסטי בעור – השמנה חריגה או הריון נוסף. לעומת טיפולים אסתטיים אחרים, אין צורך לתחזק את הטיפול לאחר קבלת התוצאות.

ד"ר יאיר גילוני

ד"ר יאיר גילוני

ד”ר יאיר גילוני נחשב לרופא בכיר בתחום הרפואה האסתטית בישראל. הוא מנהל את המרכז הרפואי לבריאות העור הנמצא בבית הרופאים בתל אביב. במרכז בניהולו, מוענקים טיפולים רבים שנותנים מענה למגוון בעיות אסתטיות. בטיפוליו, משתמש ד”ר גילוני בטכנולוגיות המתקדמות ובחומרים האיכותיים ביותר הקיימים כיום.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק