עושים סדר: אילו חומרים נפוצים בתחום ההזרקות לפנים?

חומרי מילוי לפנים - עושים סדר

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

"מתיחת פנים", "הצערת הפנים", "עור פנים חלק וצעיר" ועוד – נראה שכולם בזמן האחרון עוסקים במראה הפנים, ומשתמשים בהזרקות בוטוקס או חומצה היאלורונית. עשינו סדר בכל הטיפולים, אז קחו כמה דקות ותקראו למה חשוב לשים לב לפני שמבצעים הזרקות לפנים.

בוטוקס, חומצות והזרקות לפנים היו בעבר טיפולים שהוגדרו כ"פרימיום" – טיפולי יוקרה שמבוצעים ביישובים מבוססים או במכוני יופי עם תג מחיר גבוה במיוחד. מי שרצה או רצתה להעניק לפנים שלו/ה מראה צעיר ורענן, היה/הייתה נדרש/ת לבצע הליך שמזכיר כמעט ניתוח. 

בעשור האחרון, תחום ההזרקות לפנים החל לצבור תאוצה, ורופאים רבים החלו לטפל במראה הפנים בצורות שונות. הרפואה האסתטית בכלל, עברה כברת דרך משמעותית בשנים האחרונות, וכיום היא נחשבת לאחד מהענפים הגדולים ביותר בתחום הרפואה בכלל. לכן, כאשר אנחנו נכנסים היום לקליניקה או למרכז רפואי אסתטי, עומדות בפנינו אין ספור פרוצדורות רפואיות, שכולן אמורות להעניק לפנים שלנו מראה צעיר ויפה. יתרון נוסף הוא כמובן משך הטיפול – שלא כמו בניתוח, לא נדרשת תקופת הכנה או החלמה לפני או אחרי הטיפול.

בשורות הבאות תלמדו להבדיל בין בוטוקס לבין הזרקת חומצה היאלורונית לבין חומרים נוספים, איך תדעו מה הכי טוב לכם, ולמה כדאי להזריק חומר מסוים בחלק מסוים בפנים. התייעצנו עם מספר רופאים מומחים בתחום, שהעניקו לנו זווית מקצועית, כולל הפרחת כמה מיתוסים על הדרך. 

בוטוקס

תרשו לנו לגלות – גם הזריקו לכם משהו אחר, ככל הנראה המכרים והקרובים שלכם יהיו בטוחים שזה בוטוקס. כפי שהמותג ג'יפ הפך להיות שם לקטגורית רכבים שלמה, כך הפך הבוטוקס לשם לתחום ההזרקות. "בוטוליניום טוקסין", בוטוקס בשבילכם, נועד כדי לטפל בקמטים קטנים עד בינוניים בשליש העליון של הפנים, דהיינו מאזור העיניים ומעלה, כולל מצח והגבות. 

אותו בוטוקס מכיל רעלנים שהופכים את העצבים בתוך הקמט לדוממים, ובכך הוא מונע מהם להופיע. לכן, עור הפנים לאחר ההזרקה נראה מתוח וחטוב כמו של נערה בת 16. בנוגע להופעת התוצאות, חשוב להבהיר כי התוצאות לא מופיעות ישירות בגמר הטיפול, אלא הדבר לוקח עוד כמה ימים, בערך 4 ימים בממוצע. מטופלות רבות מעידות שהתוצאות הטובות ביותר נראות רק כעבור שבועיים. 

בעקבות כך, בוטוקס לא מוגדר כטיפול עם תוצאות מהירות ומיידיות, והוא אינו מתאים לדודה שחייבת למתוח את עור הפנים שלה לפני החתונה שלכם. אגב, מעניין לראות שהשפעת הבוטוקס נמשכת רק לאורך של כמה חודשים בודדים, ויש צורך לתחזק את התוצאה לפי הצורך. משך ההשפעה משתנה ממטופל למטופל מסיבות של שרירים שונים, עור הפנים וסוג הבוטוקס שהוזרק. 

חומצה היאלורונית

בטח תופתעו לגלות שחומצה היאלורונית נמצאת בגוף של כל אחד מאיתנו, שכן הגוף שלנו מייצר אותה בצורה טבעית. לעומת החומר המוזרק, החומצה הטבעית מתפרקת בתוך הגוף תוך כמה ימים, והחומצה שמוזרקת בטיפול, עברה הנדסה גנטית ולכן הפירוק שלה ארוך בצורה משמעותית. זו גם הסיבה שאנשים יותר מבוגרים מזריקים חומצה היאלורונית בכל מיני מקומות בגוף – הגוף מזדקן ולא מספיק או יכול לייצר את החומצה בקצב הנדרש, ויש הפחתה בכמות החומצה בגוף. 

הסיבה העיקרית לפופולריות ולאהדה של החומצה ההיאלורונית בקרב המטופלים והרופאים גם יחד, היא שהתוצאות מגיעות ישירות אחרי הטיפול. למעלה מ-70% אחוז מהטיפולים בחומצה היאלורונית מציגים תוצאה מיידית עם עזיבת חדר הטיפולים. זוכרים את הדודה ההיא ממקודם? זה הטיפול בשבילה, כאשר ניתן לבצע אותו כמעט עם הבגדים של החתונה כבר. 

עם זאת, גם פה התוצאות המלאות יהיו אחרי 2-3 ימים מיום הטיפול. ההשפעה שלו נמשכת לתקופה יותר ארוכה מהבוטוקס – בין חצי שנה לשנה וחצי. נתון שמשתנה כמובן בהתאם למטופל, לאיכות החומצה, לסוג העור ולסיבות נוספות. הוא אינו כרוך בתקופת הכנה או החלמה, אך כן עשויה להופיע אדמומיות בחלק שעבר הזרקה, והיא עוברת לאחר כמה שעות. 

אגב, אותה חומצה משמשת לעוד טיפולים, כמו: מילוי נפחים, מילוי שקעים מתחת לעיניים, הגדלה ועיצוב שפתיים, מילוי כף יד, שקעים באזור הפה ועוד. השימוש בחומצה היאלורונית מגוון, עשיר ורחב, ולא סתם היא החומר שמבצעים בו הכי הרבה שימוש ברפואה אסתטית. 

רדיאס

חומר נוסף שעושים בו שימוש הוא רדיאס, המבוסס על סידן, ואותו מזריקים באזורים כמו קו הלסת והלחיים. מבירור שערכנו עם רופאים מקצועיים, הבנו שמדובר בחומר בטוח למדי, אך הוא פחות פופולרי. 

בכל מקרה, כל החומרים שבדקנו טובים, מוכרים ובטוחים אך מעל לכל, הרופא המטפל הוא הגורם המבצע, ועל כן הוא הסעיף החשוב ביותר ברשימת הסעיפים שצריך לבדוק לפני הטיפול. בדקו את הרופאים, הציצו באתריהם ובדקו תמונות של לפני ואחרי.

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק