מילוי שקעים מתחת לעיניים גם בגיל צעיר – מה חשוב לדעת?

שקעים מתחת לעיניים

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

טיפולים אסתטיים כמו מילוי שקעים או שקיות מתחת לעיניים הפכו לפופולריים בעשר השנים האחרונות. עם ריבוי ההיצע, גובר גם ריבוי התלונות והטענות כלפי הגורם המבצע והתוצאות שלאחר מכן. כך תדעו מה חשוב לדעת לגבי מילוי שקעים מתחת לעיניים – גם בגילים צעירים, ולא רק מבוגרים. 

ברוח תקופת הקורונה והמסכות, אזור העיניים הוא האזור היחידי שלא מכוסה באותה מסכה, כך שהעיניים הפכו לאמצעי זיהוי שלנו. 

עפ"י מחקרים שבוצעו בזמן האחרון באירופה, המוח האנושי מסוגל לזהות אנשים ודמויות מוכרות עפ"י האישונים, צורת העיניים והעפעפיים, וכן עפ"י הגבות – כל העת כאשר האף והפה מכוסים. מכאן שאזור העיניים הוא האזור הראשון אותו אנחנו בוחנים בהיכרות ראשונה, בהסתכלות על אנשים וכמובן בזמן שיחה פרונטלית. 

דווקא עכשיו, יותר קל לזהות את אותם השקעים שמופיעים מתחת לעיניים, לאור זאת שכולנו עוטים מסכות, המכסות את האף והפה. השקעים, שלפעמים מופיעים עם צבע כהה יותר על גבי העור, יוצרים מראה עייף, מבוגר ורפוי, שכמובן לא מחמיא לאף אחד ובשום גיל. 

אם בעבר, יכולנו להגיד שטיפול להעלמת שקעים מתחת לעיניים שייך לעולמם של מטופלים מבוגרים יותר, למשל גיל ה-50 פלוס, ניתן לומר שכיום, כמעט 50% מהמטופלים שמגיעים לבצע טיפול להעלמת השקעים, נמצאים בטווח גילאים של 25-40 שנים. 

"תופעה נורמלית ולא נדירה"

אם נבדוק את כל המטופלים שהגיעו למרפאה בשנה האחרונה (טרום תקופת הקורונה) כדי לבצע טיפול להעלמת שקעים מתחת לעיניים, נגלה שחצי מהמטופלים, לא עברו את גיל ה-40. 

אגב, נתון מעניין הוא שחלק מהמטופלים, חשבו בהתחלה שטיפול למילוי שקעים הוא משהו ששייך לנשים מבוגרות, ושאין דרך להעלים את השקעים – למעט ניתוח. 

ואכן, טיפול למילוי שקעים מתחת לעיניים נהנה מביקושים גבוהים, גם אצל הצעירים וגם אצל המבוגרים. זה המקום להגיד לאותם צעירים שחושבים שהם מקרה יוצא דופן בטבע – אתם לא כאלה. תופעת השקעים נורמלית וידועה בקרב הגילים הצעירים, בין היתר בעקבות גנטיקה, חשיפה לשמש, שכבת שומן שנספגה מהר, נטילת תרופות מסוימות, אלרגיה ועוד. 

מי מטפל, איך וכמה?

מחיפוש זריז בגוגל, ניתן לראות כי כמעט כולם מטפלים בשקעים מתחת לעיניים – קוסמטיקאיות, מכוני יופי, איפור, קרמים, משחות, מכוני לייזר וכן רופאים שונים. כולם מבטיחים טיפול מהיר, חדשני, מיוחד עם הבטחה לתוצאות – אז למה יש כל כך הרבה תלונות וטענות על עבודות לא מקצועיות ולא מספקות?

מילוי שקעים מתחת לעיניים הוא הליך רפואי לכל דבר, ששום קרם או מכון יופי יכול לפתור. כדי להעלים את אותם שקעים, צריך לבחור ברופא מקצועי, בעל ידע וניסיון רב בטיפול ובהעלמת שקעים מתחת לעיניים. משחה או קרם לא יכולים להעלים את השקעים, מכיוון שהם אינם מחדירים מתחת לעור חומרים שימלאו את השקעים. 

מכוני יופי וקוסמטיקאיות יכולות אולי מעט לטשטש, אך כמובן לא להעלים את השקעים. הן אינן מורשות להזריק חומרים ואינן מחזיקות בתעודה המאפשרת להן לבצע הליכים רפואיים. 

נשארו רק הרופאים, וגם כן צריך לפקוח עיניים ולאתר את האחד עם פינצטה. ראיתי כמה וכמה מקרים של מטופלות שהגיעו אלי, לאחר שעברו טיפול למילוי השקעים. אם הן עברו טיפול אחד כזה כבר, מה הן עושות אצלי במרפאה? 

הסיבה לכך טמונה בתוצאות הטיפול וביחס המקצועי. המטופלות לא היו מרוצות כלל מהתוצאה, בין אם מדובר בניפוח מוגזם של האזור, או בין אם מדובר על תוצאה שאינה מספקת. המטופלות מגיעות אלי לייעוץ, ובו אנחנו מתכננים ביחד כיצד לפעול ומה לעשות. 

מילוי - המסה וריקון - מילוי מחדש

האופציה הכי טובה והכי יעילה למקרים שהזכרתי מעלה, היא המסה וריקון החומר שהוזרק והוחדר לשקעים. במהלך הטיפול עצמו, אני ממיס את החומצה ההיאלורונית, מוציא אותה, ומתאים באופן אישי חומצה היאלורונית חדשה. אחת השאלות שעולות במהלך הייעוץ, היא "מה ההבדל בין החומצה שלך לבין החומצה של הרופא הקודם?"

ובכן, החומצה ההיאלורונית שאיתה אני ממלא את השקעים, מותאמת בצורה אישית לשקע של המטופל. אנחנו לא עובדים בשיטת "הסרט הרץ", ומילוי שקעים אינו פס ייצור. לכל שקע ולכל עור דרושה התאמה מלאה של החומצה – איכותית, בעל מרקם מסוים ומיועדת לאזור העיניים. 

החומצה ההיאלורונית מחזיקה הכי הרבה זמן באזור העיניים, מכיוון שהספיגה באזור זה היא האיטית ביותר. בפועל מה שזה אומר, שיש צורך לתחזק את התוצאה אחת לבערך שלוש שנים, כאשר החומצה נספגת במלואה. לעומת חומצות אחרות, החומצה ההיאלורונית באזור העיניים נשארת לאורך זמן, ומותאמת לעור העדין שבאזור העין. 

שאלה נוספת שאני נשאל הרבה, כבר בשלב הראשון בטלפון היא "האם הטיפול מתאים לחורף/קיץ/סתיו/אביב?". התשובה קצרה – הטיפול בשקעים מתחת לעיניים מתאים בכל עונה ובכל מזג אוויר, אין לו תופעות לוואי וחוזרים ישר לשגרה. באים למרפאה, מבצעים את ההליך, ומשוחררים הביתה להמשך היום כרגיל. אין כאבים ואין תופעות לוואי, למעט אדמומיות באזור שנעלמת לאחר כמה שעות. 

ד"ר עודד רודניצקי

ד"ר עודד רודניצקי

ד”ר עודד רודניצקי, שסיים את לימודי הרפואה שלו לפני כמעט 40 שנה, עוסק בתחום האסתטיקה הרפואית. הוא נושא באמתחתו ניסיון רב שנים והשתלמויות רבות שעבר בישראל ובעולם, כדי להעניק למטופלות ולמטופלים מראה רענן, בריא וצעיר יותר, כמו גם לתת מענה לפגמים אסתטיים.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק