עברתם השתלת שיניים? כמה הוראות חשובות

שתלים בשיניים. כך תנהגו לאחר השתלה

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

לא משנה באיזה שלב אתם בחיים, החיוך שלכם הוא הדבר הכי חשוב במראה שלכם. שיניים יפות הן משהו שאי אפשר כמעט להפריז בחשיבותו. משום כך, מובן מאליו מדוע יותר ויותר אנשים פונים להליך של השתלת שיניים כדי להשיג את המראה של שיניים מושלמות. אולם לאלו שזה מכבר סיימו הליך של השתלת שיניים, כדאי לדעת שיש להקפיד על ביצוע של מספר צעדים חשובים, שיסייעו במניעת זיהומים, ובעיות נוספות שעשויות להיווצר עקב השתלת שיניים. מכל מקום, חשוב בכל מצב להישמע להוראות הרופא המטפל, שיודע באיזה סוג תפרים נעשה שימוש, האם מדובר בשתלים של שיניים קבועות וכדומה.

טיפול תרופתי והיגיינה

קודם כל, חשוב להיוועץ עם הרופא המטפל כמובן, וליידע אותו על רגישות קיימת לתרופות שאולי קיימת אצלכם. אולם בהנחה שאין לכם רגישות כזו או אחרת, חשוב לדעת שאחרי השתלת שיניים, יש סיכון לא קטן להתפתחות של זיהומים בחלל הפה, ולכן יש ליטול אנטיביוטיקה כנגד זיהום. הכדור הנפוץ לשימוש הוא אוגמנטין, אולם אלו שרגישים לפניצילין, יקבלו חלופה מסוג כזה או אחרת. כמו כן, הליך השתלת שיניים, מה לעשות, הוא אינו נעים כל כך, והצפי הוא שתפתחו כאבים לא פשוטים ורגישות בחניכיים. ניתן לקחת משככי כאבים בהיוועצות עם הרופא המטפל. כדור נוסף שכנראה תיאלצו ליטול הוא דקסאמטזון להפחתת הנפיחות באזור ההשתלה. יש להיוועץ עם הרופא לגבי תופעות לוואי אפשריות של הכדור.

היבט נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא הגיינת הפה: חייבים לשטוף את הפה לאחר ההליך במשך שבוע, אולם לא ב-24 השעות הראשונות! מותר לשתות מים כמובן, פשוט לא לגרגר אותם בחלל הפה. 

מזון

ביממה שלאחר ההשתלה יש לצרוך מזון קר ורך. למשל, מעדני חלב קרים. אגב, זו הזדמנות מצוינת לתרץ לעצמכם אכילה של מנת גלידה. חשוב להימנע ממזון חם, שעשוי להמריץ את זרימת הדם המקומית בחלל הפה, מה שיגרום לדימום. אם ביצעתם הליך של שיניים קבועות מעל השתלים, יש להימנע מאכילת מזון קשה לתקופה של חודשיים. אמנם ניתן לצרוך מזון חם, אך להימנע ממזון המצריך הפעלת כוח בלסתות (סטייקים למשל, פירות קשים וכדומה).

למה חשוב לשים לב?

הליך של השתלת שיניים הוא די פולשני, וקשה לצפות כיצד הגוף שלכם עשוי להגיב. עם זאת, חשוב להכיר שיש מספר תופעות לוואי שעשויות להיווצר במעט מן המקרים. 

ד"ר מאיר אבירם

ד"ר מאיר אבירם

ד”ר מאיר אבירם ייסד את מרפאות “טיפול בחיוך” ב-1996. מרפאתו הראשונה הוקמה במרכז ראשל”צ, ולאחריה סניף גבעתיים (בתחילה שכן ברמת גן). לדברי ד”ר אבירם, העקרון החשוב ביותר במרפאותיו הוא שירות ואיכות לכל המטופלים. במרפאות טופלו למעלה מ-35 אלף מטופלות ומטופלים.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק