חוששים לעלות במשקל בחגים? אתם צריכים לקרוא את זה

המשקל בתקופת החגים - איך נשמור עליו?

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

האמירה “אחרי החגים” מאוד אופיינית לישראלים, ובדרך כלל מתייחסת לטיפול הנדרש לדחות בענייני דיומא כמו עבודה, לימודים, סידורים וכיוצא בזה. אולם, בהרבה מקרים היא גם מתייחסת, למצב התזונה והמשקל שלנו ואפשר להקבילו ל”ממחר מתחילים דיאטה”, אבל בעוצמה של כמה רמות נוספות. 

תקופת החגים בישראל, היא תקופה די ארוכה המלווה באירועים חברתיים ומשפחתיים, שהאוכל (בד”כ בכמויות גדולות), הוא חלק בלתי נפרד ממנה. גם בקרב אלה הנוהגים לשמור על תזונה בריאה ומידתית, משחררים את הרסן בתקופת החגים, גם בגלל ש”לא נעים” לא לאכול וגם נוכח השפע והכל-טוב שיש על השולחן. 

ואז, כשמגיעים ל”אחרי החגים”, רבים מאיתנו מוצאים את עצמם עם כמה קילוגרמים עודפים, שלא תמיד קל להוריד אותם בקלות בחזרה. המספרים מדברים על עלייה של בין 2 ל- 6 ק”ג עבור אלה שנמצאים במשקל ממוצע. אצל אלה הסובלים ממשקל עודף ממילא, העלייה כמובן יכולה להיות גבוהה יותר. אז איך שומרים על המשקל, מבלי שתקופת החגים תשפיע עליו? הנה 5 טיפים: 

להישאר "צנועים" ולהוריד ציפיות

שמירה על המשקל ובטח הורדה שלו, היא הרבה פעמים עניין פסיכולוגי במהותו. במידה ונכנסתם לתקופת החגים עם רף ציפיות גבוה, אז כדאי להוריד אותו וכך התסכול והאכזבה לא יביאו לשבר מנטלי, שרק יפריע לכם להגיע ליעד.

לכן, זה לא ריאלי לצפות שהמשקל יישמר ובטח לא יירד בחגים. להיות מציאותי ולהבין שתהיה עלייה במשקל ולא להרגיש רגשות אשם כשזה קורה, יכולה לשפר את היכולת להוריד אותו לאחר התקופה. 

לשמור על מידה

כשרק המחשבה על ארוחת החג של ראש השנה גורמת לכם ליירר בפה, אפשר להבין את הרצון לטרוף את כל מה שיש על השולחן כשאתם מגיעים אליו. 

במקרה הזה, מומלץ לקחת מנות קטנות מכל דבר – בשר, פחמימות, סלטים וכמובן הקינוח. לא להעמיס על הצלחת וכשבא לכם תוספת – להתאפק. לשתות הרבה תוך כדי הארוחה הוא טיפ חשוב שיכול למלא את הבטן, לדחות סיפוקים – ואת התוספות המוצעות. 

להפחית קלוריות בין ארוחות החג

בחגי ישראל יש 4 ארוחות חג ולפעמים גם 2-3 סופי שבוע, עם ארוחות שישי ושבת לצידן. אלו הארוחות ה”מועדות לפורענות”, אך לצידן יש גם ימי שגרה. באותם ימי שגרה מומלץ להפחית את כמות המזון. לוותר על ארוחות עם בשר ועתירי פחמימות בעבודה, לצמצם את הארוחות בבית ולהסתפק במאכלים דלי קלוריות כמו סלט. הולכים לפגישה בבית קפה? ותרו על הבורקס. לאפות, פיתות ולחם – השאירו מחוץ לתחום בימים אלה. 

להזיז את הגוף - גם בחגים

היציאה מהשגרה יכולה לגרום בקלות ליציאה מהאיזון הגופני, אך דווקא בחגים יש אופציות לפעמים יותר אופציות לפעילות גופנית שהיא לא חלק מהיומיום. טיולים הדורשים הליכה, בריכה, ים – הן פעילויות שלא תמיד מוצאים להם פנאי בימי השגרה, אבל דווקא בחופשות החגים אפשר למצוא להם הזדמנות וכך לצד ההנאה – גם להוריד קלוריות.

לצום ביום כיפור

הטיפ הזה כמובן שמור לאלה שאינם שומרי מצוות מביניכם, שצמים ממילא ביום הקדוש של חגי ישראל. מחקרים מגלים שצום שנתי תורם לא רק להפחתת קלוריות, אלא גם ל”ניקיון הגוף” מרעלים למיניהם, שיכול לעזור בשמירה על התזונה ובירידה במשקל לאחר החגים. 

לאחר הצום, כמובן שמומלץ לא להשתולל ו”להחזיר” את כל מה שלא נכנס לבטן במשך 24 שעות, אלא לאכול במידה ובהרכב תזונתי נכון.

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק