איך לבחור גניקולוג שיתאים לך?

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

גבר או אישה? צעיר או מבוגר? דרך הקופה או באופן פרטי? בחירת גניקולוג הוא לא משהו פשוט, ורופא בתחום זה שונה משאר תחומי הרפואה. היחס האישי, הדיסקרטיות, האמפטיות וכמובן הידע והניסיון הרפואי חשובים בכל פעם שבוחרים רופא חדש, אך בתחום הגניקולוגיה הדברים מתחדדים. 

בדיקה רפואית – קבועה או דחופה היא אף פעם לא דבר נעים, במיוחד כשצריך להוריד את הבגדים התחתונים לצורך הבדיקה. המבוכה והביישנות מתחילה לתקוף עם הגעתך למרפאה, אז איך אפשר לבחור גניקולוג, או רופא נשים, כדי שתרגישי איתו או איתה בנוח? 

תתפלאי לשמוע, אבל היו מקרים שבהם רופאי נשים התגלו כטיפוסים לא נעימים, חסרי רגישות ולעיתים משפילים או מטרידים מינית. מכאן שההגיון אומר שאולי עדיף לבחור ברופאת נשים, אך כאן תוכלי להתפלא פעם נוספת – רוב רופאי הנשים הם גברים, ורוב המטופלות בוחרות ברופאים גברים. כך גם מנהלי מחלקות וצוותים במרפאות ובבתי החולים – רובם גברים. 

על מה חשוב לשים דגש בבחירת גניקולוג?

כמו בכל דבר בחיים, כאשר אנחנו רוצים לקבל שירות או טיפול מגורם כלשהו, אנחנו בודקים המלצות ועושים סקר שוק. זה הזמן לבדוק במקורות מידע שונים – פיזיים ודיגיטליים: 

  • בקבוצות בפייסבוק
  • בפורומים של רופאי נשים
  • אתרי דירוג רופאים כמו זה שאת נמצאת בו עכשיו
  • לבצע מחקר באינטרנט
  • לשאול בקופת החולים אם יש רשימה שניתן לבחור ממנה רופא – אם בחרת לקבל שירות דרך הקופה
  • ישנן נשים שקובעות תור תור היכרות לרופא שנראה להן מקצועי, מגיעות מוקדם לתור ומדברות עם מטופלות אחרות כדי לקבל רושם ראשוני. 
  • אם חשה בושה או מבוכה מול רופא גבר, תוכלי תמיד לחפש רופאת נשים, אך אנחנו כבר מודיעים לך שאין הרבה כאלו בארץ. 
  • בדקי בסביבת המגורים הקרובה שלך או בערים שכנות איזה רופאי נשים יש, ובדקי תגובות וביקורות עליהם בדפים עסקיים בגוגל, זאפ וכו'. 
  • ההמלצה הותיקה ביותר כמובן היא לברר עם חברות או בנות משפחה אצל מי הן מטופלות, ולנסות את הגניקולוג שלהן גם. 

חשוב לזכור! גם אם ההמלצות חמות וחיוביות, את צריכה שתהיה לך כימיה בסיסית עם הרופא או הרופאה, מכיוון שלכל אחת גוף ונפש שונים. חשוב שתרגישי בנוח לענות על השאלות שהוא ישאל בעקבות הטיפול, גם אם מדובר בשאלות פרטניות ואישיות. חשוב להציג לרופא החדש את ההיסטוריה הרפואית ואת הבעיות (אם יש) כבר בהתחלה – כן, כולל עבר וניסיון מיני. 

טיפ קצר לבחירת רופא בכל התחומים

קחי עצה מאיתנו שתלווה אותך בכל ביקור עם כל רופא – אם את מרגישה שהיחס כלפייך הוא קשה, לא נעים, שיפוטי וחסר רגישות, מומלץ בחום לחפש רופא אחר. רופאי נשים מודעים למבוכה ולחששות שמלווים בכל ביקור אצלם, ואמורים לתת הרגשה נוחה ונעימה. אם את לא מרגישה ככה, כנראה שהבעיה היא ברופא ולא בך. 

בחירות גניקולוג היא משימה מורכבת, יותר מאורתופד או רופא עיניים שאותם נפגוש רק בעת הצורך. רופא נשים אמור לבדוק אותך בכל כמה חודשים, ולכן את חייבת להרגיש בנוח כשאת פושטת את בגדייך ונותנת לו גישה לאיברייך המוצנעים. אומנם מדובר על ביקור שאורך מספר דקות, אך עדיין – בצעי את סקר השוק כמו שצריך, ואל תלכי על "עיוור". 

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק