הפלות חוזרות? חשוב מאוד לאתר את הגורם לכך

הפלות חוזרות - יש להיפגש עם רופא לאחר 2-3 הפלות

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

למרבה הצער, המון זוגות חווים הפלה, וזה בעיקר נפוץ בתקופת ההריון הראשון. מדובר בחוויה מאוד קשה מנטלית ומטלטלת – אך ברוב המקרים זוגות מצליחים להתגבר על המשבר בהריון הבא. מתי למעשה הבעיה הופכת לטראומטית במיוחד? כאשר זוגות מגיעים למצב שהם חווים הפלות חוזרות.

הפלות חוזרות הינן מנת חלקן של חלק מזוגות המנסים להיכנס להריון. מצב זה עלול להטיל קושי אמיתי על מערכת היחסים, תחושות תסכול של בני הזוג וגם לפחד מכניסה להריון וטראומה שעלולה להימשך זמן רב. לכן חשוב מאוד במצב של הפלות חוזרות, למצוא את המקור לבעיה ולטפל בה מהשורש.

תופעת ההפלות החוזרות

בזמן הריון, הסיבוך השכיח ביותר הוא הפלה. הסיכויים הגבוהים ביותר להפלה ספונטנית הינם במהלך עשרת השבועות הראשונים להריון, והסיכוי להפלה מסוג זה יורד ככל שההריון מתקדם יותר. נתון סטטיסטי שאולי יפתיע אותכם, כ-15% מהנשים חוות הפלה בהריון הראשון שלהן. בנוסף, עד 5% מהזוגות חווים את התופעה הקשה של הפלות חוזרות.

אז מה הן בעצם הפלות חוזרות? ההגדרה אומרת שבין 2-3 הפלות (ספונטניות) רצופות – נחשבות להפלות חוזרות, וכמובן שבמקרה כזה חשוב מאוד למצוא את הגורם ולקבל את הטיפול המתאים על מנת למנוע את ההפלה הבאה.

מה הם בעצם הגורמים להפלות חוזרות?

קיימים מספר רב של גורמים לתופעת ההפלות החוזרות, הנה הגורמים שנחשבים לנפוצים יותר:

לאבחן את מקור הבעיה

מצב של הפלות חוזרות יכול להיות מתסכל וקשה מאוד מבחינה רגשית ונפשית, לכן, כדי למנוע מקרים של הפלות חוזרות חשוב לאתר את מקור הבעיה ולנסות לפתור אותה, לפני שנכנסים להריון נוסף. ישנם המון גורמים כגון: פוריות, גיל האם, בעיות רפואיות, הורמונליות ועוד, לכן מומלץ ליצור קשר עם רופא מומחה שיסייע לבני הזוג. התייעצות עם רופא מומלצת לאחר 2-3 הפלות חוזרות.

האבחון יכלול מספר בדיקות גופניות וסקירות רפואיות של ההיסטוריה הרפואית (הן של האב והן של האם). לעתים גם ילקחו דגימות מצוואר הרחם או הנרתיק על מנת לשלול את האפשרות של זיהום הגורם להפלה. אבחון מקיף וכולל שכולל בדיקות MRI למומים ברחם, אולטרסאונד גניקולוגי ובדיקות הורמונליות יכול לקחת עד תקופה של כ-15 שבועות. במהלך הבדיקות, הרופא המומחה ינסה לאתר את המקור לבעיה שגורמת להפלות חוזרות ויציע פתרון טיפולי לשלל הגורמים שהוזכרו במאמר.

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק