הלבנת שיניים – איך זה עובד והאם מומלץ לבצע בבית?

הלבנת שיניים - כדאי להשתמש בערכה ביתית?

שתפו כתבה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

בעולם שבו צילומי סלפי הם ההוכחה לקיומנו החברתי, החשיבות והמודעות למראה החיצוני שלנו לא פוסחות כמעט על אף אחד. כנראה שזו אחת הסיבות לכך שיותר ויותר אנשים היום פונים לבצע הלבנת שיניים, ומדובר באחד מן התהליכים הנפוצים ביותר בתחום האסתטיקה הרפואית. 

השיניים שלנו מאבדות את הגוון הצחור שלהן מסיבות רבות, אותן ניתן לחלק לשתי קטגוריות: צביעה חיצונית וצביעה פנימית. צביעה חיצונית מתייחסת לכתמים הנוצרים על הציפוי החיצוני של השן, למשל עקב חשיפה לנזקי העישון, קפה, משקאות ממותקים, ולעתים עקב מחלות שונות הפוגעות באמייל השן. הקטגוריה השנייה של מצבים מכונים צביעה פנימית: טיפול שורש לא מוצלח, טראומה לשן, שבר בשן וכדומה. הטיפול בנזקים הנגרמים מצביעה פנימית מעט מורכב יותר (בניגוד לצביעה חיצונית למשל, בה ניתן לעתים לטפל גם מהבית). עם זאת, כיום ניתן להלבין שיניים בקלות וגם כאשר הנזקים חמורים יותר. 

בבית או במרפאה?

כפי שצוין לעיל, ישנם מצבים בהם ניתן לבצע את הליך ההלבנה בנוחות של ביתכם. עם זאת, לא מומלץ לבצע הלבנה ללא היוועצות עם רופא, בעזרת איזו ערכה אקראית שהוזמנה ברשת. גם הלבנה ביתית, חשוב לעשות בפיקוח רפואי, כדי למנוע כאבים ורגישיות בשיניים, וכדי חלילה לא לגרום לנזקים בלתי הפיכים, או להיות חשופים לחומרים מסוכנים.

הליך של הלבנה ביתית מתאים בעיקר למי שזקוק תוצאות מיידיות (נאמר ויש לו חתונה מתקרבת שהוא רוצה להיראות אליה במיטבו). במצב זה, יש להגיע לרופא שיניים המתמחה בהלבנה ליצירת סד מותאם אישית: הרופא ידגים לכם כיצד לשפוך אל הסד חומר הלבנה, ואז כיצד להניח את הסד על הלסת. יש להרכיב את הסד על הלסת למשך שעתיים בערך, תלוי בהמלצת הרופא. הלבנת שיניים במרפאה היא קצרה יותר, היות והרופא משתמש בחומר בריכוז גבוה יותר. במצבים אלו, יתכן והמטופל יהיה חשוף יותר לרגישות (חולפת) בשיניים.

כיצד עובדת הלבנת שיניים?

הלבנת שיניים היא למעשה ריאקציה לחומרים מחמצנים (כ-Carbamide Peroxide או Hydrogen Peroxide), קצת בדומה לרצפה המלבינה עקב השימוש באקונומיקה. החומרים המחמצנים ״מסתערים״ על המולקולות האורגניות המצויות על השן בין קריסטלי האמייל שבשכבה החיצונית של השן, לבין הדנטין השכבה הפנימית בשן. החומרים הללו יחסלו את המולקולות הלא רצויות וישיבו לשן את הבוהק הלבן שלה. כדאי לדעת אגב, שהחומרים המחמצנים פועלים על מולקולות אורגניות כמו עצמות השן. משום כך, לא ניתן להלבין ציפויי שן מסוגים שונים, סתימות וכדומה. במצבים אלו, עשוים להיווצר הבדלים בגוונים של השיניים. משום כך, כדאי להיוועץ עם רופא גם לגבי היבטים אלו.

Top10Doctors צוות האתר

Top10Doctors צוות האתר

צוות אתר Top10Doctors מביא לכם עדכונים ותוכן בתחומים הנוגעים לרפואת שיניים, רפואה אסתטית, ניתוחים פלסטיים, תזונה וגינקולוגיה. הכתבות של צוות האתר נכתבות על ידי אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומתבססות על מקורות אינטרנטיים מוסמכים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם:

איתור רופאים וקליניקות באתר

רופאים ומומחים חדשים באתר:

כתבות אחרונות במגזין

Top10Doctors בפייסבוק